Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

O nás v médiích

Česká kultura na očích

Článek o novém webovém portálu Českých center CzechPlatform.cz. Strategie.e15,cz, 8. 9. 2016.

 

 

Nový webový portál CzechPlatform.cz, který vytvořila Česká centra ve spolupráci s ministerstvem zahraničních věcí, nabízí českým projektům možnost představit se v zahraničí.

CzechPlatform.cz jednoduše sdružuje informace o českých kulturních či kreativních počinech, a tím napomáhá propagaci v určité zemi či regionu. Jedná se o naprostou novinku – doposud neexistovalo žádné prostředí pro monitoring celkové zahraniční prezentace České republiky. „Vytvořili jsme jeden portál, na kterém se sejdou aktivity, které nabízíme,“ shrnul ministr zahraničí Lubomír Zaorálek s tím, že grafická prezentace Česka je ve světě roztříštěna a takováto společná platforma by ji mohla sjednotit.

„Je to jedna z priorit ministerstva. Kultura je po ekonomické diplomacii druhým velkým esem, které Česko má,“ doplnil.

Služba CzechPlatform.cz funguje veřejně od 23. června a je o ni zájem. „Zaznamenali jsme již desítky uměleckých i jiných subjektů, které se na platformě zaregistrovaly,“ řekla mluvčí Českých center Petra Jungwirthová.

Umění má zelenou

Registrace je bezplatná a jednoduchá. Na umělce, designéry, organizátory festivalů, vědce a na další zájemce čeká krátký formulář a jejich projekt se pak zařadí do kalendáře akcí, který se zobrazuje na úvodní stránce webu. Akce je možné filtrovat podle země, data nebo oboru. U každého projektu lze dodat i odkaz na jeho webové stránky.

JAKO RADAR: Logo projektu vychází z původních grafických prvků vizuální identity Českých center. Tečky sestavené do tvaru šipky symbolizují radary v místech akcí. Autorem grafického konceptu je Petr Knobloch.

Jako radar: Logo projektu vychází z původních grafických prvků vizuální identity Českých center. Tečky sestavené do tvaru šipky symbolizují radary v místech akcí. Autorem grafického konceptu je Petr Knobloch. Autor: Repro Strategie

 

Informace o té které akci se pak dostane na česká velvyslanectví, konzuláty, ke krajanským spolkům, k vysokým školám, ke kurátorům výstav, pořadatelům festivalů a samozřejmě k ředitelům Českých center. „Tyto instituce pak mohou zájemcům pomoci jejich projekt dál propagovat, využít svoje kontakty a znalost regionu,“ vysvětlila Jungwirthová. Mohou také navrhovat větší a marketingově propracovanější akce na podporu dobrého jména Česka v zahraničí, jako jsou například české dny, týdny, sezony a podobně.

V kalendáři zatím dominuje umění – zejména hudební vystoupení nebo výstavy výtvarníků a fotografů. Jen minimálně se objevují pozvánky zařazené do oborů věda a výzkum nebo sport či obchod. Podle Jungwirthové je v zahraničí zájem také o český design a módu nebo filmy.

Portál zatím funguje pouze v češtině, nicméně další jazykové mutace se v budoucnu nevylučují. Chystá se i marketingová kampaň, která má celý projekt dostat do povědomí odborné veřejnosti.

 

---
Celý článek naleznete zde.
Autor: Strategie, Iveta Křížová